Експорт одягу з України: Європейський Союз в пріоритеті

13.06.16

За останні 5 років всі сегменти світового ринку одягу демонстрували зростання

news-2016-06-10-2Світова торгівля одягом зростає в середньому на 4% в рік. Проте питома вага України на світовому ринку одягу за останні 5 років зменшилася з 0,16% до 0,10%. До того ж майже 90% обсягів українського експорту припадало на давальницькі схеми: 88% в 2013 р. (583 млн. дол.) та 89% в 2014 р. (566 млн. дол.). Дана інформація була представлена ДП «Укрпромзовнішекспертиза» (УПЕ), яка стала одним із організаторів семінару «Експорт одягу з України: від теорії до практики».

За словами експертів УПЕ, в товарній структурі українського експорту переважає верхній одяг (285,6 млн. дол. або 64,2%) та спідня білизна (77,4 млн. дол. або 17,4%).

 Товарна структура українського експорту одягу в 2015 р., млн. дол. США

Товарна структура українського експорту одягу в 2015 р., млн. дол. США

«Суттєве зниження внутрішнього попиту на вітчизняний одяг змушує українські компанії шукати нові ринки збуту. – Зазначає Володимир Власюк, директор УПЕ. – Тому стратегічно важливими для українських виробників одягу є ринки, які є ємними та демонструють високі темпи приросту імпортного попиту, зокрема країни ЄС». В останні роки, основними покупцями українського одягу є Європейський Союз (525 млн. дол. або 90,5%) та Росія (33 млн. дол. або 5,6%), при цьому помітною є тенденція скорочення частки Росії в загальному експорті та зростання частки Європейського Союзу.

Географічна структура української зовнішньої торгівлі одягом в 2015 р., млн. дол. США

<strongГГеографічна структура української зовнішньої торгівлі одягом в 2015 р., млн. дол. США

Головними європейськими імпортерами українського одягу є Німеччина (161 млн. дол.), Угорщина (32 млн. дол.), Італія (31 млн. дол.) та Польща (30 млн. дол.), на які сумарно в 2015 р. припадало майже 57% експорту з України.

Привабливість європейського ринку підтверджується дуже великими обсягами імпорту. Так, даний регіон є найбільшим світовим імпортером, на який в 2015 р. припадало 40,7% обсягів загальносвітового імпорту – 178 млрд. дол. і більше половини імпорту (57% або 83 млрд. євро) припадає на закупівлі з-поза меж ЄС. При цьому найбільш перспективними для українських виробників одягу є європейські країни не тільки з великими об’ємами імпорту, а й зі значними темпами росту імпортного попиту. Зокрема, такими перспективними ринками є Люксембург (+20,0% на рік), Польща (+15,4%), Латвія (+12,9%), Словаччина (+12,5%), Литва (+12,4%), Іспанія (+9,2%), Болгарія (+9,0%) та Нідерланди (+8,1%).

Щодо найбільш перспективних товарних позицій, які здатна постачати Україна, то ними є костюми, штани, чоловічі, трикотажні (середньорічні темпи зростання імпортного попиту в ЄС – 14,4%); штани, комбінезони жіночі, виробничі та професійні (10,2%); пальта, півпальта, накидки, плащі, куртки, чоловічі, трикотажні (11,5%); костюми, сукні, спідниці, жіночі, трикотажні (9,7%).

news-2016-06-10-4Як зазначає заступник начальника відділу секторальних досліджень та проектних розробок УПЕ Микола Мостов’як, окрім значного імпортного попиту, до основних можливостей для українських виробників на ринку ЄС можна віднести: короткий термін доставки з огляду на межування України з Євросоюзом; низька вартість робочої сили та низька ймовірність підвищення заробітної плати в короткостроковій і середньостроковій перспективі; потенціал для збільшення поставок на європейські експортні ринки після набрання чинності Угоди про асоціацію з ЄС; можливість виробляти невеликі обсяги замовлень для видів одягу на які швидко змінюється мода.

news-2016-06-10-3

Поряд із Європейським Союзом, українським виробникам одягу варто звернути увагу на країни, що розвиваються. Потужні демографічні та економічні зміни в таких державах привели до формування в них досить заможного середнього класу, потреба якого в сучасному та якісному одязі може бути успішно задоволена українськими виробниками. Таким чином, постійне зростання світового ринку одягу, а особливо окремих його сегментів, дозволяє українським виробникам нарощувати експорт завдяки високій якості товару, низькій собівартості готової продукції та логістичним перевагам України у порівнянні з азійськими державами.

Презентації доступні для перегляду: