На регіональних ринках сталеливарної сировини очікується цінове зростання
Початок жовтня не приніс змін котирувань на регіональних ринках передільного чавуну під впливом жорсткого протистояння покупців і постачальників. Покупці наполягають на додаткових дисконтах, тоді як постачальники не йдуть на поступки через низьку пропозицію і зростання цін на металобрухт в США, Туреччини та Італії
На ринку США локальні заводи укладали договори на покупку якісних марок сталевого брухту, безуспішно намагаючись отримати знижку в 5-10$ на переробний чавун. Подорожчання брухту на всіх напрямках, як всередині країни, так і на зовнішніх ринках, не дозволяє покупцям добитися бажаної знижки. На даний момент робочий діапазон цін залишається на рівні 535-545 $/т cif порти Нового Орлеана.
На ринку Туреччини угоди практично не укладаються. При цьому покупці намагаються контрактувати матеріал на внутрішньому ринку, спричиняючи тиск на зовнішніх постачальників. Однак трейдери з Росії та України не йдуть на поступки, враховуючи подорожчання брухту всіх марок в цьому регіоні.
Згідно з прогнозами аналітиків «Укрпромзовнішекспертизи» в жовтні котирування передільного чавуну будуть зростати завдяки збільшенню вартості металобрухту і вичерпання складських запасів у великих імпортерів. Однак навряд чи зростання котирувань буде значним на тлі очікуваного зниження цін на гарячекатані рулони і товстий лист.
На регіональних ринках металобрухту на початку жовтня ціни росли на всіх напрямках, внаслідок активного поповнення запасів турецькими і азіатськими імпортерами, а також дефіциту брухту на внутрішньому ринку США і ЄС.
Турецькі покупці звернули увагу на європейських постачальників матеріалу. Місцеві заводи потребують оперативної доставки металобрухту на тлі вичерпання залишків і появи перших ознак відновлення попиту на арматуру і катанку. Як наслідок, комбінати змушені приймати підвищення вартості, укладаючи угоди по 440-450 $/т cif порти західного узбережжя Туреччини.
На ринку Азії котирування металобрухту також пішли вгору. Японські та американські експортери збільшили ціни під впливом підвищуючого тренду в Туреччині. В результаті ціни на лом марки HMS1 підросли до 430-440 $/т cif, а сировина марки HMS 1&2 (80:20) подорожчала до 425 $/т cif порти Тайваню.
Юрій Добровольський в найближчі тижні прогнозує поступове збільшення цін на металевий брухт у зв’язку з поповненням запасів найбільшими покупцями і формуванням резервів на зимовий період. Також підтримку котируванням надасть і скорочення пропозиції матеріалу з боку американських і європейських постачальників, які відчувають дефіцит брухту на внутрішніх ринках своїх країн.