Котирування сталеливарної сировини росли на всіх регіональних ринках

13.04.20

default-16qk-300x200У другий тиждень квітня котирування передільного чавуну росли на всіх регіональних ринках під впливом двох факторів підвищення цін на лом і дефіциту матеріалу в США і Туреччині. У ситуації, що склалася продавці постаралися підвищити ціни

На ринку США були укладені нечисленні угоди. Трейдери з Бразилії зуміли підняти ціни до 295 $/т fob, при цьому постачальники продовжують співпрацю з внутрішніми споживачами в силу відсутності зовнішніх замовлень. Поточний рівень цін в американських портах становить 320 $/т cif.

На ринку Туреччини угоди практично не укладаються. Металурги зайняли вичікувальну позицію до повного з’ясування ситуації в сегменті готового прокату. Однак зростання цін на металобрухт і зниження показників завантаження доменних потужностей у виробників з СНД дозволили останнім підняти ціни пропозицій до 300 $/т fob порти Чорного моря.

Експерти «Укрпромзовнішекспертизи» прогнозують, що в найближчі тижні ціни на чавун будуть знижуватися в зв’язку з ослабленням попиту на плоский прокат і передбачуваним падінням цін на металобрухт. Спадні тенденції збережуться і в травні на тлі млявої глобальної ділової активності через епідемію коронавірусу.

Другий тиждень квітня приніс активне зростання котирувань металобрухту на тлі повсюдного падіння показників збору брухту (перш за все в США і ЄС), а також катастрофічно швидкого скорочення складських запасів у турецьких металургів.

У Туреччині активно укладалися угоди через гостру нестачу матеріалу у металургів, залишки на складах впали до нульового рівня. При цьому в умовах падіння заготівлі брухту в ЄС і Туреччини, ситуативне зростання попиту справило моментальний ефект – все марки сировини подорожчали на 45-55$. У підсумку базовий вид HMS 1&2 (80:20) котирується на рівні 245-255 $/т cif, тоді як подрібнена сировина продається на 10$ дорожче. Але це був всього лише сплеск активності, оскільки ринки прокату як і раніше не демонструють зростання попиту.

В Азії ціни також злетіли вгору через подорожчання брухту на турецькому напрямку і зростання дефіциту сировини на внутрішньому ринку Південної Кореї і Тайваня. Також брак брухту відчувають і металурги Японії, в результаті чого обсяги експорту японської сировини істотно скоротилися. На даний момент індикатив брухту HMS1 коливається в межах 245-255 $/т cif.

Аналітики УПЕ прогнозують, що після активного поповнення запасів, турецькі металурги знову підуть в тінь через слабкий попит на прокат. Як наслідок, ціни на лом відновлять падіння. Однак навряд чи масштаб падіння буде значним, оскільки навіть поточні ціни неприйнятно низькі для більшості заготівельників в ЄС і США.