На регіональних ринках сталеливарної сировини спостерігається бічний ціновий тренд
У другій декаді квітня котирування передільного чавуну залишилися незмінними на тлі уповільнення зростання цін на лом і слабкий попит на плоский прокат. Однак слабкий попит на плоский прокат не дозволив трейдерам підвищити ціни
На ринку США попит на передільну сировину залишається мінімальним. Місцеві покупці не поспішають робити значні закупівлі у зв’язку з падінням ділової активності в країні і низькими показниками завантаження сталеплавильних потужностей. На даний момент складські запаси сировини на американських заводах мінімальні, проте споживачі не мають наміру нарощувати склади в умовах невизначеності в сегменті плоского прокату.
Заводи в Туреччині намагаються сконцентруватися на продажах кінцевої продукції і дуже акуратно підходять до закупівель сировини. На даний момент ключовою тактикою закупівель є диверсифікація джерел надходження сировини, що дозволяє утримати котирування незмінними. Індикативна ціна коливається в діапазоні 320-330 $/т cif.
Прогнозуючи подальшу ситуацію на ринках аналітики «Укрпромзовнішекспертизи» вважають, що в найближчі тижні ціни на чавун будуть знижуватися в зв’язку з ослабленням попиту на плоский прокат і передбачуваним зниженням цін на металобрухт. Спадні тенденції збережуться і в травні на тлі млявої глобальної ділової активності через епідемію коронавірусу.
На минулому тижні котирування металевого брухту рухалися в горизонтальній площині. Спроби металургів знизити котирування наштовхувалися на жорсткий опір трейдерів, які зараз відчувають істотний дефіцит брухту на внутрішніх ринках своїх країн. В результаті угоди укладаються лише тими заводами, які відчувають гостру потребу в забезпеченні сировиною поточних виробничих програм.
На ринку Туреччини найбільшим попитом користується металобрухт з балтійського регіону. При цьому турецькі покупці вдало диверсифікували джерела надходження сировини, що дозволяє їм утримувати котирування від зниження в умовах сильного обмеження пропозиції матеріалу. На даний момент індикативний рівень вартості матеріалу HMS 1&2 (80:20) становить 250-260 $/т cif. Однак більшість угод укладається ближче до верхньої межі цінового діапазону.
В Азії ціни на металевий брухт залишилися незмінними, як і на більшості інших регіональних майданчиках. Південнокорейські імпортери продовжують уникати закупівель брухту, віддаючи перевагу імпорту квадратної заготовки. При цьому індикатив брухту HMS1 залишається на рівні 250 $/т cif.
Експерти УПЕ прогнозують, що після активного поповнення запасів, турецькі металурги знову підуть в тінь через слабкий попит на прокат. Як наслідок, ціни на лом відновлять падіння. При цьому масштаб падіння навряд чи буде значним, оскільки навіть поточні ціни неприйнятно низькі для більшості заготівельників в ЄС і США.