На всіх регіональних ринках продовжується падіння цін на сталеливарну сировину
У другій декаді березня котирування передільного чавуну продовжували падіння на всіх регіональних ринках. Негативних факторів було кілька: обвал цін на сталевий брухт, продовження зниження вартості плоского і довгого прокату, а також скорочення завантаження сталеплавильних потужностей в США, Туреччині та Італії
На американському ринку кількість угод була мінімальною. Деякі покупці придбали невеликі партії матеріалу у постачальників з СНД по 335 $/т cif. У той же час бразильські трейдери поки орієнтуються на співпрацю з внутрішніми покупцями. В умовах падіння попиту, більшість виробників почали скорочувати виробництво з метою утримати ціни від зниження.
У Туреччині угоди практично відсутні. Багато місцевих заводів купують чавун у внутрішніх виробників, змушуючи трейдерів ще більше знизити ціни. Однак, навіть падіння котирувань поки що не в змозі заохотити покупців які чекають на прояснення ринкової картини в сегменті готового прокату і напівфабрикатів.
Згідно прогнозам аналітиків «Укрпромзовнішекспертизи» в найближчі тижні ціни на чавун будуть знижуватися в зв’язку з ослабленням попиту на плоский прокат і передбачуваним падінням цін на металевого брухт. Спадні тенденції збережуться і в квітні на тлі ослаблення глобальної ділової активності через епідемію коронавірусу.
Негативна тенденція зберігається на всіх регіональних ринках сталевого брухту, де котирування стрімко падали. Трейдери були змушені розвантажувати склади, розуміючи, що в найближчому майбутньому ситуація зі спалахом коронавірусу буде тільки посилюватись. Як наслідок, зростання пропозиції сировини на тлі падіння попиту на плоский і довгий прокат призвела до зниження середньоринкового рівня котирувань на 30 $/т практично на всі види брухту.
Ринок Туреччини демонструє зниження котирувань. Місцеві металурги відчувають величезні труднощі з реалізацією готової продукції і напівфабрикатів, що змушує їх скорочувати складські запаси і виходити із закупівлями дрібних партій сировини тільки в разі крайньої необхідності. Найбільшим попитом користується брухт з США і Канади – тамтешні експортери охоче йдуть на поступки на тлі обвалу цін на сировину на внутрішніх ринках. Так, зараз лом марки HMS 1&2 (80:20) котирується по 245-255 $/т cif.
В Азії котирування металевого брухту також активно знижуються на тлі практично повного припинення контрактації сировини південнокорейськими і тайванськими покупцями. Поточні ціни брухту HMS1 не перевищують 250 $/т cif порти Південної Кореї.
Експерти «Укрпромзовнішекспертизи» прогнозують, що найближчим часом ціни на металобрухт будуть знижуватися в зв’язку з глобальним падінням ділової активності через епідемію коронавірусу. Що стосується локальних факторів, то визначальним знижувальним трендом буде здешевлення металевого брухту на внутрішньому ринку США і слабкий попит на турецький прокат і напівфабрикати.