Негативні тенденції спостерігаються на всіх регіональних ринках сталеливарної продукції

03.02.20

metal-294x300В останній тиждень січня на регіональних ринках ціни на чавун залишаються стабільними. Собівартість виробництва тримається на високому рівні, з цієї причини продавці не йдуть на поступки.

При цьому більшість угод укладалася ближче до нижньої межі цінового діапазону. Попит поступово падає через падіння цін на металевий брухт в Туреччині і США, а також погіршення кон’юнктури ринку готової продукції.

Трейдери з Бразилії доставляють матеріал в короткі терміни, тому залишаються основними постачальниками для ринку США. Швидкі поставки дозволяють американським імпортерам не накопичувати значні запаси матеріалу на складах. Попит на чавун з СНД низький і більшість покупців готові відновлювати співпрацю тільки при зниженні цін до 330 $/т cif.

На ринку Італії угоди укладаються лише епізодично. Місцеві покупці сконцентровані на виконанні раніше взятих зобов’язань з виробництва плоского прокату. При цьому кількість нових замовлень поступово скорочується, що змушує металургів оптимізувати складські запаси і співпрацювати тільки з тими трейдерами, які готові відвантажувати матеріал за цінами не вище 345 $/т.

Згідно з прогнозами аналітиків «Укрпромзовнішекспертизи», в першій декаді лютого ціни на переробний чавун почнуть знижуватися слідом за котируваннями металобрухту. Знижувальний ціновий тренд посилиться через доведення імпортерами складських запасів до нормативного рівня і ослаблення попиту на плоский прокат в Туреччині, Італії та США.

Негативні тенденції спостерігаються на всіх регіональних ринках металевого брухту. Останній тиждень січня принес синхронне зниження котирувань металевого брухту. Імпортери істотно тиснуть на ціни, відчуваючи труднощі з реалізацією готового прокату.

Найбільша кількість угод укладалася на ринку Туреччини, так як багато постачальників пішли на поступки покупцям намагаючись розвантажити склади до ще більшого здешевлення металевого брухту. Після контракту з американськими постачальниками, в якому матеріал марки HMS 1&2 (80:20) був оцінений в 277$/т cif, ціни попиту швидко опустилися до 270 $/т і нижче. Однак більшість експортерів з ЄС вважають такий рівень цін передчасним, так як вартість закупівель брухту на внутрішніх ринках їх країн дозволяє їм працювати з мінімальною рентабельністю.

На ринку Азії ціни на металевий брухт пішли вниз на тлі здешевлення китайської заготовки і високих складських запасів у південнокорейських металургів. Також тиск на вартість сировини робить зростання пропозиції з боку японських трейдерів. Як наслідок, ціни на базову марку HMS1 знизилися до 280 $/т cif при поставках в Південну Корею, тоді як лом HMS 1&2 (80:20) вже торгується по 255 $/т cif порти Тайваню.

Експерти УПЕ прогнозують, найближчим часом на регіональних ринках металевого брухту будуть домінувати знижувальні тренди на тлі ослаблення попиту на готовий прокат і збільшення показників збору брухту на внутрішньому ринку США.