Ціни на металургійну сировину продовжують знижуватися
У передостанній тиждень грудня котирування передільного чавуну знижувалися на тлі падіння попиту на плоский прокат і триваючого здешевлення металобрухту. На регіональних ринках сталевого брухту на минулому тижні котирування також знизилися в зв’язку з погіршенням попиту на арматуру і напівфабрикати.
Внаслідок укладання декількох угод покупців із США з бразильськими постачальниками, які погодилися поступитися 5$, ціна на передільну сировину знизилася до 380 $/т cif порти Нового Орлеана. На сьогоднішній день американські імпортери успішно забезпечують виробничі програми, закуповуючи чавун у внутрішніх виробників, а також використовуючи високоякісний лом, ціни на який незначно знизилися на внутрішньому ринку країни. При цьому металурги мають у своєму розпорядженні достатні запаси, що дає їм можливість утримувати в своїх руках ініціативу при ціноутворенні.
На ринку Туреччини тимчасове затишшя. Покупці віддають перевагу використанню складських запасів і дешевому брухту якісних марок, до чого їх підштовхує слабкий попит на плоский прокат і невизначеність перспектив відновлення цінового зростання на готову продукцію. На даний момент індикативні ціни на чавун складають 380 $/т cif. При цьому ціни попиту нижче на 5-10$.
Згідно з прогнозами експертів УПЕ, в останній тиждень грудня ціни на чавун трохи знизяться на тлі млявого попиту на плоский прокат і здешевлення металобрухту. У найближчому майбутньому котирування стабілізуються з огляду на очікуване зростання цін на металобрухт і зниження залишків у найбільших імпортерів.
На регіональних ринках сталевого брухту на минулому тижні котирування також знизилися в зв’язку з погіршенням попиту на арматуру і напівфабрикати. Багато імпортерів металобрухту переключилися на імпорт заготовки, економічну ефективність якої вже можна порівняти з переплавкою лому.
У Туреччині пропонована ціна на базовий вид сировини HMS 1&2 (80:20) впала до 300$/т cif. При цьому зустрічні пропозиції металургів не перевищують 290 $/т cif. З цієї причини угоди практично не відбуваються. Імпортери вважають за краще вичікувати, оцінюючи розвиток попиту на довгий прокат, продажі якого в даний момент сильно ускладнені. Однак експортери також дуже неохоче йдуть на поступки, тому що закупівельні ціни на лом на внутрішніх ринках їх країн залишаються незмінними.
На ринку Азії котирування металобрухту також пішли вниз. Місцеві імпортери активно купують заготовку з Китаю, що дозволяє їм скоротити закупівлі металобрухту, роблячи істотний тиск на вартість сталевої сировини. При цьому багато металургів мають в наявності досить високі запаси. Як наслідок, ціна на брухт HMS1 впала до 340 $/т cif.
Експерти «Укрпромзовнішекспертизи» прогнозують, що в найближчий тиждень грудня котирування металобрухту ще знизяться у зв’язку з млявим попитом на сировину в Туреччині, а також значною пропозицією дешевих напівфабрикатів з Китаю. Надалі ціни почнуть зростати по мірі виснаження складських запасів у імпортерів і поліпшення кон’юнктури ринку довгого прокату.