Ціни на сталеву сировину продовжують рухатися в горизонтальній площині
Останній тиждень жовтня не приніс істотних змін цін на переробний чавун. При цьому всі спроби трейдерів підвищити вартість матеріалу закінчуються невдачею через слабкий попит на плоский прокат і сляби
Котирування чавуну на ринку США залишилися без змін – на рівні попереднього тижня 360-370 $/т cif порти Нового Орлеана. Місцеві заводи продовжують споживати складські запаси, які за останні тижні істотно зменшились. Ситуація, що склалася підштовхнула деяких покупців почати активні переговори щодо закупівель українського і бразильського матеріалу.
Попит на ринку Туреччини залишається низьким. Заводи укладають одиничні угоди з постачальниками з України та Росії. Обсяги партій не перевищують 10-20 тис. тонн через неможливість спрогнозувати попит на плоский прокат місцевого виробництва. Крім цього, здешевлення металевого брухту на внутрішньому ринку Туреччини дозволяє заводам тимчасово замінювати чавун якісними марками сталевої сировини. Робочий діапазон цін становить 355-370 $/т cif.
На думку заступника директора «Укрпромзовнішекспертизи» Добровольського Юрія в найближчі тижні відбудеться поступове зростання котирувань передільного чавуну на тлі очікуваного збільшення вартості сталевого брухту, плавного поліпшення попиту на плоский прокат і зниження запасів передільної сировини у ключових імпортерів в Туреччині та Італії. Зростанню цін посприяє і низьке завантаження доменних потужностей в Бразилії і Росії.
На регіональних ринках котирування стольного брухту також рухалися в горизонтальній площині. Трейдери намагалися перехопити ініціативу при ціноутворенні, але слабкий попит на арматуру і катанку не дозволив їм домогтися бажаного. На ринку Туреччини, незважаючи на швидке скорочення складських запасів кількість угод мінімальна, заводи купують невеликі партії. В умовах невизначеності кон’юнктури ринку прокату, заводи не поспішають укладати масштабні контракти. Поточний робочий діапазон цін на брухт марки HMS 1&2 (80:20) становить 285-295 $/т cif.
На ринку Азії ціни на металобрухт також залишаються незмінними вже четвертий тиждень поспіль. Однак середнє ринкове котирування базового виду HMS 1 при реальних контрактах наближається до верхньої межі діапазону 285-295 $/т cif. Імпортери змушені все частіше виходити із закупівлями на тлі виснаження складських запасів і зростання цін на арматуру і китайську заготовку.
Добровольський вважає, що котирування металобрухту досягли дна і надалі будуть поступово зростати. Основним фактором збільшення вартості сировини стане відновлення попиту на прокат і досить низька пропозиція з боку американських і європейських постачальників.